fredag den 9. juli 2010

gratis hækleopskrift broccoli



så kunne jeg langt om længe tage mig sammen til at smide opskriften på min hæklede broccoli der nu har en plads imellem datterens legemad.


der er brugt hæklenål nr 3 og dobbeltgarn af det tynde bomuldsgarn fra kvickly.
der hækles i runder, hver runde bliver ikke afsluttet af en kædemaske, så enten er det en god ide at tælle eller mærke af.


jeg har hæklet stramt.


stilken.

start med 2 lm.
1) 6 fm i 2. maske fra pind 
2) 2 fm i hver maske = 12 fm
3) 2 fm i første fm, 1 fm i næste gentag runden rundt = 18 fm
4) hækl kun i bageste snor(maske) 1 fm i hver = 18 fm
5 - 15) 1 fm i hver =18 fm
16) 2 fm i hver maske = 36 fm
hæft med en lm og klip af.

kronen, blomsten eller hvad det hedder.

der hækles 9 stk, der kan sikkert godt laves flere, men jeg løb tør for den mørkegrønne og kunne ikke skaffe den igen.

start med 2 lm
1) 6 fm i 2. lm fra pind.
2) 2 fm i hver = 12 fm
3) 2 fm i første maske, 1 fm i næste runden rundt = 18 fm
4+5) 1 fm i hver maske = 18 fm.
1 lm klip af.

boblerne sættes sammen med 3-4 km, dette kan med fordel gøres efterhånden som de laves færdige start med at lave en ring af de 6 af "boblerne" lav en runde med fastmasker på begge sider for at jævne kanterne.
de 3 sidste bobler sættes sammen som et trekløver med kædemasker og en runde fastmasker for at jævne kanten.
monter ringen med de 6 bobler på stilken med kædemasker og monter derefter de 3 bobler på ringen med kædemasker indtil hullet er for lille, stop godt med fyld i og luk med en stoppenål.

jeg håber at opskriften er til at forstå da jeg ikke er voldsom erfaren i det med at skrive opskrifter til andre end mig selv, men giv gerne en tilbagemelding om både godt og skidt, så kan jeg ændre det hvis der skulle være noget der er helt umuligt.

jeg vil på et tidspunkt forsøge at forbedre broccolien, men jeg ved ikke hvornår det lige bliver.

4 kommentarer:

  1. Lidt billeder af brocollien undervejs have været super, eller endnu bedre, en video :-) Det kunne være cool, men er nok også lidt tidskrævende :-)

    SvarSlet
  2. det kunne være godt med billeder eller video, men så langt tænkte jeg desværre ikke mens jeg lavede den :)

    SvarSlet
  3. Jeg har ud fra din rigtig gode opskrift hæklet en gang broccoli. Jeg har lavet et lille indlæg om det og linket hertil. Se mere på:

    http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2012/10/hklet-broccoli.html

    SvarSlet
    Svar
    1. tak for roserne, jeg vil straks kigge ind på din blog og se din broccoli :)

      Slet