mandag den 23. april 2012

præstationsangst



det er efterhånden længe siden jeg sidst har sat ved min symaskine men nu skal jeg altså igang igen.

jeg går og kigger til den hver dag, mens jeg frygter den som havde den skarpe tænder, jeg har en bestilling liggende på en kjole og når jeg finder tingene frem viser præstationsangsten sit grimme ansigt.

men hvad er det lige jeg er bange for?

jeg frygter at jeg ikke kan lave det godt nok og at jeg laver fejl, det værste er at jeg ved at det er en latterlig følelse, for jeg kan jo godt.

samme tid er jeg bange for at jeg er blevet "rusten" nu hvor der er gået så lang tid siden jeg sidst har syet hvilket også er en latterlig følelse da det lidt er som at cykle, man glemmer det ikke igen.

men nu har jeg besluttet mig, i aften starter jeg på kjolen så jeg kan komme op på hesten igen.

5 kommentarer:

  1. Og jeg er sikker på, det bliver lige som det skal være :-)

    SvarSlet
  2. tak, det er også bare dumme følelser og tanker der dukker op hver gang jeg skal lave noget på bestilling, og hver gang ryster jeg på hovedet af mig selv bagefter gg.

    SvarSlet
  3. Som du skriver, det er bare op på hesten igen:) Det er ligesom at køre bil, når man har lært det, så sidder det der bare:) Er sikker på resultatet nok skal rigtig flot:)

    SvarSlet
  4. tak :) jeg har syet hele aftenen, og det kører bare derudaf indtil videre, men nu er der dømt pause indtil imorgen da jeg er løbet tør for rødt skråbånd.

    SvarSlet
  5. JEg kender det så godt, vi er nok vores egne største kritikere. Og så vil jeg lige sige, at jeg kun har set skønne ting fra din hånd :-)

    SvarSlet