tirsdag den 15. maj 2012

to do eller ønskeliste.

jeg har i løbet af idag tænkt over hvad jeg kan sy/lave af ting og sager og er nået frem til nogle få ting.


sy.... 
tøj til nadja: (ikke at hun mangler)

haremsbukser.
hatte.
spencerkjoler.
bluse.
buksedragt. 

ting:

en sengeslange (mest fordi jeg så gerne vil sy den)
forhæng til halvhøj seng (når vi får købt sengen)
dukker (igen mest fordi jeg gerne vil lave dem) 

en ting til en ny give away.


_______________________________________


hækle......

et sengetæppe når jeg engang får købt garnet
en puf til stuen i zpagettie garn 

købe/ønskeliste

bomuldsgarn nok til et sengetæppe (sikkert en billiard nøgler)

zpagettiegarn 3 nøgler i samme farve.

ensfarvet stof til strygestofprojekter.

retrostof i større stykker.

babyfløjl i forskellige farver.

lækkert denim.





jeg mangler stadig at finde på ting at sy og hækle, så forslag og links til diy over sjove projekter modtages med kyshånd.
 

6 kommentarer:

  1. jeg vil lige lave en indskydelse (: hvis du laver et tæppe i bomuld bliver det meget tungt, det er bedre med noget blandingsgarn (:

    SvarSlet
  2. tak for rådet, hvad vil du anbefale til sådan et projekt?

    SvarSlet
  3. Hold da op en liste. der er virkelig nogle spændende projekter.
    Hvad med at kaste sig ud i nogle beklædnings stykker. Drops har vildt mange...
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/search.php

    SvarSlet
  4. tak jeg vil lure lidt rundt på drops, men kender du ikke det at man ikke gider at lave noget til en selv?

    sådan har jeg det for det meste, til barnet, andre eller hjemmet har jeg intet problem med,men til mig selv er en kæmpe kæphest

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også - ved godt, at det er fjollet, men det føles som om, at det tager SÅ lang tid at sy i voksenstr. i forhold til at sy børnetøj (selvom arbejdet sikkert er det samme eller endnu mere tidskrævende i de små str.) :-D Det er altså også sjovere at lave ting/tøj til børn, fordi man bedre kan give den gas med farver og pynt!

      Slet
    2. man kan nemlig bedre tillade sig at lave lidt ekstra gøgl ved børnetøj :)

      Slet